Melyik a legjobb fotós csoport a facebookon?


Ha nem tévedek több 10-20 akár 100 facebook csoport is létezik ami a fotózással foglalkozik. Azt tudjuk melyik a legnépesebb, de vajon ez a legjobb is? Mindjárt megnézzük!
Amikor megvettem az első masinám ami Nikon névre hallgatott, rögtön elkezdtem keresgélni és beléptem mindenféle fotós csoportba.
hiba volt.
Bár akkor még nem tudtam különbséget tenni, melyik lesz jó, hol kapok építő kritikát, hova tudom feltölteni úgy a képeim hogy lássák és értékeljék is. Most megosztom veletek a tapasztalatim, melyik csoportba érdemes csatlakozni tapasztalataim szerint.

Nikon Hungary csoport

Kezdjük a Nikonosok fellegvárával, a Nikon Hungary csoporttal.
Első dolgom az volt hogy keresek egy
nikonosoknak létrehozott facebook csoportot
de nem találtam így létrehoztam a sajátomat. Többet nem is tudok mondani erről, csak érdekességképp hoztam fel elsőnek ezt a csoportot.

Előnyök
  • kis létszám (közel 100 fő)
  • fejleszthető
  • admin szerepkör kapható
Hátrányok
  • kevés még a hozzáértő tag
  • kis létszám, kevés lájk(?) illetve visszajelzés
DSLR-fotó csoport

Közel 23 ezer tagot számlál a következő csoport. Érkeznek képek vegyesen, még ide is jön néha 1-1 mobilos alkotás ahogy láttam. Könnyű elveszni a nagy hírfolyamban, de ha igazán jó a képed akkor nem lesz baj.

Előnyök
  • Közel 23 ezer tag, nagy elérés
  • 9 admin is ügyel a rendre
Hátrányok
  • Nincs olyan jól összekovácsolódott társaság
  • Könnyű elveszni a tömegben
Fotós technikai kérdés, segítség csoport

Ha fotós kérdésed van, vagy problémád ide gyere. A csoport nem feltétlen a képek osztogatására, és gyönyörködésre jött létre, sokkal inkább a technikai része miatt jó, és amiatt is működik.

Előnyök
  • Segítőkész brigád, szeretik a problémákat, hamar megoldják neked
  • Bár nem annyira összetartó, de jó közösség
  • Hozzáértő profi fotós tagok
Hátrányok
  • Igazából eddig nem találtam nagyon hátrányt, talán az hogy nem épp a fotók megosztására jött létre de, igaz akkor ez nem is hátrány.
Pesten fotóztam csoport

A végére hagytam az igazi nagyágyút. 62 ezer tagot számlál a csoport, ami nem feltétlen Pesti fényképészeknek lett kitalálva. De ugorjunk is az előnyökre illetve hátrányokra.

Előnyök
  • Rengeteg szép, sőt csodás fotó
  • Profi fotós admin brigád, akik jófejek is
  • Összetartó közösség, állandó kommentelő tagok, megszokott arcok
  • Kritikák hozzáértőktől
  • Nyereményjátékok, fotósok motiválása, jó csoportvezetés
Hátrányok
  • Könnyű elveszni a csillogó szép képek között, így könnyen érezheti a feltöltő azt hogy nem jó lett a képe.
  • Ha nem vagy profi, nem nagyon érdemes posztolni. Inkább válaszd a fenti csoportok valamelyikét.
  • Azóta megjelent egy cikk a témában, akit érdekel klikk ide.
Visszatérve a fent említett kérdésre
sok jó fotós csoport létezik a facebookon belül, de egyik sem lehet a legjobb
mivel mindegyik paraméterei mások és mások, így a céljuk is más. A fent leírtak remélem adnak egy kis támpontot hogy hova is érdemes csatlakozni. Remélem segítettem, ha pedig neked is van fotós csoportod, írd meg kommetben és frissítem a cikket.

Megjegyzések