Demotiváló amikor ellopják az ötelted


A fotózás mellett zenével foglalkozom. Évek óta meg van ez a fajta hobbim, és láttam már sok olyat amikor 1-1 előadó szöveg vagy zene terén nem volt kreatív és más előadók munkája inspirálta. Olyanra is volt példa amikor az inspiráció kevés volt és ctrl c - ctrl v módon ellopta más munkáját.


A zenei berkeken keresztül ezt könnyű bizonyítani illetve könnyű észrevenni, hisz vannak bizonyos alkotóelemei amiket egymás mögé rakva és azt összehasonlítva könnyű megtalálni az azonosságot.

Más a helyzet viszont a fotográfia terén.

Itt is lehet inspirálódni, mások ötleteiből meríteni, viszont lopás ellen nem lehet olyan szinten védekezni mint a zenében.


Nem tudod levédetni a fotód és azt mondani hogy na,

“Ilyen macskát többet nem fotózhat senki, mert én voltam az első.”

Vagy azt hogy

“Ilyen macskát, ezen a helyen, ebből a szögből nem fotózhat senki.”

Így lopni is egyszerűbb és kifizetődőbb, mondhatni, fotó ötletet lopni, biztonságos.

Na igen, előfordul olyan hogy valaki véletlen pont ugyanolyan lánnyal, pont ugyanolyan fények mellett, pont ugyanolyan beállítással készít fotót, a világ két különböző táján de valljuk be nagyon ritka szituáció ez.


(kattints a képre a nagyításhoz)

Mostanság több fotóm is viszontláttam, ugyanazon a helyen, ugyanolyan időben, ugyanazzal a témával, ötlettel együtt, (néha még a színvilág is passzolt) ami számomra nagyon demotiváló.

Én is szoktam inspirálódni persze, de igyekszem nem egy-az-egyben ugyanazt megcsinálni, és ez alatt nem azt értem hogy picit más színeket használok és picit más beállítást, főleg a nagyon egyedi és kreatív ötletekre értve.

Demotiváló hogy ilyen esetben nem sok mindent tud tenni az ember, így azokkal az élősködőkkel akik mások tartalmait lemásolva alkotnak, kevesebb munkával, mint az aki a semmiből hoz létre dolgokat nem lehet elszámolni.

De ha bárkinek bármelyen ötlete akad, az össze meg velem nyugodtan. Itt kommentben vagy az instagram oldalamon.


Ennél a példánál különösen FONTOS kiemelni hogy videót ágyaztam képbe, jelenleg több ilyen tervem is van már, de eddig még nem láttam sehol hasonlót, így büszke voltam rá hogy eszembe jutott. A jobb oldali példa pedig koppra ugyanaz az ötlet, ugyanúgy mozgó elemmel.

Újabb pacsit adtunk a kreativitásnak.

A legtöbb lopás egyébként a facebookról és instagramról jön velem szembe, de úgyérzem főleg az első az ami nagyon sáros ilyen téren, így azt kellene hanyagolni.

Nektek van esetleg hasonló sztoritok?

Megjegyzések